Så er endnu en ferie ved at lakke mod enden! Og hold nu op en ferie- det har simpelthen været fantastisk!!
Elias, Louise og jeg, havde valgt at tage turen til Be Live Family Resort i Costa Teguise på Lanzarote. Ingen af os havde været der før, så det skulle prøves.
Vi startede fra glejbjerg kl 1 om natten d. 17. Januar. Da vi skulle flyve fra Hamburg, havde vi lige 3,5 times køretur foran så. Men forventningsglæden gjorde, at turen ikke føltes lang. På et tidspunkt sneede det dog så meget, at vi knap nok kunne se ud af forruden.
Vi nåede Hamburg lufthavn, og heldigvis har jeg efterhånden været der en del gange, så jeg kender ligesom proceduren. Når man, som jeg, skal parkere med en stor handicapbus, så kan man ikke benytte handicapparkeringen i lufthavnen- busserne er ganske simpelt for høje! Ikke ligefrem gennemtænkt. Men man har mulighed for at parkere i det nye parkeringshus, P1, hvor busserne kan være. Ulempen er dog, at man skal gå et lille stykke for at komme til terminalen. Vi var dog så heldige at der kom en kvinde og hjalp med kufferterne👍 Godt nok er Louise på arbejde og skal hjælpe, men 3 kufferter, 3 gange håndbagage og mig der skal skuffes kørestol, så kæmper selv guderne forgæves 😝 Der er vist også grænser for hvad jeg kan forlange af hende 😄
Inde i lufthavnen kørte alt lige efter bogen. Jeg er simpelthen stor fan af at rejse fra Hamburg- de har så meget mere styr på det når man rejser med kørestol, og de er meget mere servicemindede, end jeg har oplevet i Billund lufthavn. Ja og så gør det da bestemt heller ikke noget at prisen er billigere når man rejser fra Tyskland. Inden min første rejse med kørestol, kunne jeg slet ikke se for mig, hvordan jeg skulle kunne komme op i en flyver, ind igennem flyet osv. Men det er det mindste problem!

Inden afgang har jeg efterhånden fundet ud af, at der skal godt med morfin indenbords- ellers kan jeg simpelthen ikke holde smerterne ud, og så er jeg ikke særlig sjov at være sammen med 😞
Da vi ankom til hotellet, var vi lidt skeptiske. Hvorfor var rejsen så billig!! Snød billederne, er maden dårlig, faldefærdige værelser, eller hvad var der galt!? Og ærligt, jeg forstår det stadig ikke! Vi fik et dejligt stort handicapvenligt værelse, hvor det rent faktisk også var handicapvenligt! Poolområdet var super dejligt, maden god, og hotellet var i det hele taget rigtig flot! Absolut et sted jeg kan anbefale folk at besøge 👍

Ferien startede dog ikke helt som planlagt! Det er jo nok ikke nogen hemmelighed, at min hverdag indeholder en del smerter, Og derfor får jeg en del smertestillende medicin. Men ved en fejl, havde jeg ikke fået den ene slags smertestillende medicin med 😁 Jeg havde det simpelthen så dårligt! Men da jeg jo havde Elias med, blev jeg nødt til at tage mig lidt sammen, og tage med til poolen og prøve på at få det til at fungere. Jeg kæmpede virkelig! Og da vi nåede til sidst på eftermiddagen måtte jeg give op. Der blev ringet efter en læge, som kom og jeg fik noget medicin. Fandme det dyreste medicin jeg nogensinde har købt- men det var det værd! Da jeg vågnede næste morgen havde jeg det nemlig fint igen, og vi kunne nyde resten af ferien. Hvis ikke jeg havde brugt de penge på medicin, var det uden tvivl blevet en dårlig ferie, og det fortjener Elias på ingen måde!!

Dagene er gået med at sove længe, få noget at spise, og så til poolen. Elias startede dog ud med at være pænt fornærmet over, at de havde puttet saltvand i poolen! Men det kom han dog over 😝 han er simpelthen blevet så dygtig til at svømme og dykke på denne tur! Jeg tror også at Elias har været meget begejstret for all inclusive-konceptet. Han har ihvertfald fået kørt rigtig mange is indenbords 😝

En dag kom vi til at snakke om, om vi kunne få storetåen op til næsen, og det kunne Elias og jeg jo sagtens. Lad os vare sige, at Louise ikke engang var tæt på! Da hun så fandt ud af at rigtig mange andre kunne, blev hun irriteret. Og da hun fandt ud af at min mor kan, gik hun i skarp træning- hun ville sgu også kunne. Hold nu kæft vi har haft det sjovt med Louises lille mission! Hun har både været ved at vælte ned af sengen, og nærmest vraltet som en vingeskudt and, fordi hun var øm i kroppen, efter at forsøge på at få storetåen op til næsen. På min fødselsdag lykkedes det så, og siden er hun fuldstændig stoppet med træningen 😂
Jeg har simpelthen hygget mig fantastisk meget med elias på denne tur! Det er så vidunderligt at kunne pjatte og hygge dagen lang, uden at skulle tænke på huslige ting, indkøb osv. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at elias har haft en god tur. Jeg har slet ikke tal på, hvor mange gange han har fortalt mig at jeg er verdens bedste mor ❤️😘 Han er en vidunderlig dreng, og jeg er taknemmelig for at have fået muligheden for at få denne oplevelse med ham. Tak Louise, fordi du gjorde det muligt. Og tak for din indsats på turen- du har virkelig gjort det godt! Ja og bidrager jævnt meget til morskaben 😝 eksempelvis når man går hjem indefra byen, og vi alle tre skråler “kender i den om Rudolf” 😂

Nu lyder det Hele jo meget rosenrødt, og det er da også det jeg helst vil huske. Men for at folk ikke skal misforstå situationen, så er der jo også en bagside. Selve turen frem og tilbage er frygtelig hård for mig, og jeg jubler og sjældent over hotel-senge. Får simpelthen ondt i ryggen af dem. Og når jeg rejser, har jeg kun manuel kørestol med, og den kan jeg heller ikke særlig godt holde til at bruge mere. Men varmen gør at det er muligt. Varmen gør simpelthen noget ved mig. Mine smerter mindskes, og jeg får ligesom et frikvarter fra de stærke smerter. Det er vindunderligt, og noget jeg virkelig ser frem til! Vi har så også erfaret, at mine rejser sydpå gør, at jeg ikke på samme måde som før, dykker funktionsmæssigt når det bliver vinter. Og på den måde er min rejser, en investering i fremtiden. Og det de så ovenikøbet kan give så gode minder som denne tur var gjort, så er det jo helt vidunderligt!!
Imorgen er vores sidste hele dag her nede, og der skal det blive super godt vejr! Så der skal igen bades, spises is, og slikkes sol, inden turen søndag, går hjem til minusgraderne 😁 Jeg glæder mig ikke til kulden, men jeg jeg glæder mig rigtig meget til at komme hjem til Torben og Zenta- ude godt, men hjemme bedst ❤️