Så kan jeg fortælle, at både min søster og jeg, begge er kommet levende hjem fra to uger sammen i Tyrkiet. Vi slog slet ikke hinanden ihjel, ligesom nogen måske forventede 😝

Der er da slet ikke nogen tvivl om, at både Heidi og jeg har et stort temperament, og begge er meget rapkæftede. Vi har haft et helt år, hvor vi ikke snakkede sammen, fordi vi begge fik sagt ting i vrede, og begge var for stædige til at sige undskyld. Nok også derfor at der var nogen, der var lidt bekymrede over, at vi skulle rejse sammen i 14 dage 😆

Turen der ned gik super fint, bortset fra et raserianfald, da jeg opdagede at de havde ødelagt min kørestol i antalya lufthavn. Der flippede jeg sgu lige lidt ud. Tror måske at Heidi syntes at det var liiiiidt pinligt hehe

Vores hotel levede ikke heeeeelt op til forventningerne 😞 Da vi ankom syntes receptionisten, at Heidi var en lækker lille sag, så vi fik da lige et familieværelse uden merpris. Det var også super fint, men jeg kunne ikke komme igennem døren til badeværelset! Så vi endte med at pille døren af, og havde derfor 2 uger uden dør til badeværelset 😆 det er nu godt at vi er så rummelige haha….. Inden vi bestilte rejsen, havde jeg kontaktet hotellet, for at høre mht forholdene som kørestolsbruger på dette hotel. Og der blev sagt at det var fuldt tilgængelig. Jeg måtte dog erfare, at der var trapper ned til poolen, og at de ikke ville lave en rampe. Jeg kunne bare spørge i receptionen- så skulle de nok bære mig!! Det er bare ikke nemt, når man er nede ved poolen, og ens hjælper ikke må gå fra én!! Nå, men vi måtte jo spørge nogle af de andre gæster- de ville nu også meget gerne hjælpe. Men hold nu op hvor var det altså nedværdigende! Lige i sådanne situationer føler jeg mig virkelig handicappet- ikke en fed følelse!!  Derudover var maden på hotellet simpelthen frygtelig dårlig! Det var virkelig slemt!! 😖

Heidi fandt sig en lille tyrker-boy der nede, og det gav jo også lidt udfordringer. Han ville jo såååååå gerne bare have 5 minutter alene med hende! Og det var vist lidt svært at forstå, at han ikke kunne få lov til. Men forstår jo også godt at det kan være svært at forstå, for når jeg er nede i varmen, har jeg det jo meget bedre end her hjemme, og jeg ser jo ikke syg ud. Han havde fri kl 23.30, og som den flinke søster, blev vi inde i byen til han fik fri, og fandt så en bar sammen med ham. Fandt dog hurtig ud af, at jeg ganske simpelt er blevet for gammel til det pjat! Er du gal jeg havde det dårligt dagen efter 😀

Vi sov længe hver dag, stod så op og lagde os ved poolen til sidst på eftermiddagen, hoppede i bad, og så ind i byen for at spise. Lyder meget fornuftigt, ikke!? Men tøsebarnet bruger jo dælme tre timer på at gå i bad, lægge makeup og ordne hår! Hvordan er det overhovedet muligt!? Tydeligt at hun er i familie med Elias!!!

En aften da vi gik en tur hen af gaden, besluttede jeg mig for, at tælle hvor mange der kommenterede heidis tatoveringer. Og slap nu helt af mand- en tur en af gaden, gav ikke mindre en 17!!!! Råbende tyrkere!! “Tatoo-lady”, “are you a tattoo-artist?”, “you have Nice tattoos” osv! På et tidspunkt vendte jeg rundt og sagde, at hvis han gav mig 1 euro for hver gang vi havde hørt det, så ville jeg være meget rig 😄 og hvis det ikke var heidis tatoveringer der vagte opmærksomhed, så var det mine fingre! Det var faktisk lidt svært at gå i fred!! Men okay, vi havde det skide sjovt med det. Heidi morede sig ihvertfald vældigt, når jeg gang på gang afviste dem haha

En aften vi var inde ved heidi’s tyrker-boy, fandt vi en skildpadde! Den besluttede vi os for at tage med hen i en park og sætte den fri. Inden vi hjorde det, sad jeg lidt med den. Og tror i ikke at den så tissede på mig- Grr!!!!! 👿 Henne i parken var der en lille killing der syntes at skildpadden Uffe var super sød. Den kyssede ihvertfald vældig på den ❤️

Og når vi nu er inde på det med dyr, så har jeg det godt nok svært med alle gadehundene! De løber rundt i gaderne og gøer af hestene, sover op af en sted, og mange af dem ser virkelig usle ud 😞 men de er faktisk utrolig kælne. Egentlig utroligt, når man ved hvordan de bliver behandlet. En aften skulle vi med taxa. Jeg blev smidt ind i taxaen, og da chaufføren skulle smide min stol bagi bilen, sparkede han ud efter en hund! Jeg blev simpelthen så gal på ham. Tror slet ikke at han var i tvivl om at jeg syntes at det var forkert! Og havde jeg kunne gå, så var jeg stået ud af taxaen, og havde nægtet at køre med ham!! Hængerøv!

Vi spiste flere gange på Peckan Restaurant i Oba. Aldrig før har jeg fået så god en spaghetti Carbonara! Og så var underholdningen der inde simpelthen i topklasse! En af aftenerne, ville de have Heidi med ud at danse. Og hvis der er noget Heidi ikke vil, så er det at danse! Så de slæbte hende hen af gulvet. Heidis store problem i dette spil var dog, at hun havde kjole på, og ingen trusser under. Så tror hun var lettere nervøs 😂 men det er klart et sted der kan anbefales at besøge.

Det har været en super skøn ferie, hvor jeg har haft ferie på flere måder. Alle synes jo at det er skønt at komme ud at rejse. Men for mit vedkommende, er det mere end bare solferie. Det er ferie fra anfald, og ferie, hvor mine stærke smerter er meget reduceret. Jeg føler mig ganske simpelt fri!! Der nede render jeg ikke rundt og frygter anfald, og jeg kan abstrahere fra smerterne. På den måde kan jeg lade batterierne op, så jeg igen har overskud til min lille familie, når jeg kommer hjem. Vi har så også erfaret, at mine rejser gør, at jeg ikke funktionsmæssigt bliver så hurtigt dårligere, som jeg førhen har gjort. Derfor har vi valgt, at se det som en form for invistering i fremtiden, da det kommer os alle til gode!

Men overpå en super dejlig ferie, sidder jeg nu hjemme, og føler mig en smule frustreret over, at jeg skal have så ondt her hjemme, når jeg har det så godt der nede. Men så kan jeg jo se frem til sommerferien med min lille familie- bliver så skønt 💙💙

Håber at i alle får en skøn sommer, og tak fordi du læste med 😊