Som nogen måske har opdaget, så er jeg blevet utrolig glad for at campere. Jeg elsker det primitive, hyggen, ligge i sin sovepose med kold næse osv.  Synes det er en helt fantastisk måde at være sammen på!

Sidste år anskaffede vi os et smart air telt, da jeg efterhånden ikke kan hjælpe med at stille teltet op. Så er det altså bare nemmere at tilslutte en pumpe, og så klarer den arbejdet.

Men når jeg bliver bidt af noget, har jeg lidt svært ved at nøjes- jeg skal da ha’! Så da Elias og jeg fik muligheden for at tage med Janice og Jens til Holland, greb jeg den med det samme. Eller dvs, det skulle lige koordineres med hjælperne. Louise havde heldigvis ikke noget imod at tage med på 4 dages telttur, 650 km væk hjemmefra .

IMG_5809 IMG_5810

Torsdagen gik med den lange køretur. Vi ankom til Camping Klompenmakerij ten Hagen, Winterswijk, næsten på samme tid som Janice og Jens. Men de garvede teltfolk, havde for længst fået deres telt op, da vi blev færdige! Jeg har købt en Outwell Salinas L fronttilbygning, som vi skulle prøve at sætte på mit outwell Harrier L telt. Janice og Jens hjalp med gode råd og vejledning. Det kom faktisk til at fungerer super godt, selv om det slet ikke passer sammen! Fredag aftens sad vi ihvertfald alle 5 i den nye tilbygning og hyggede os 😊 Om natten var Louise dog ved at tro at der kom bøøh-mænd, for der var noget der puslede ved teltet. Næste morgen blev vi dog enige om, at det måtte være egernet i træet, der havde drillet os. Den lille stakkel ville sikker bare ind og have varmen

.IMG_3725 IMG_3730 IMG_5822

Campingpladsen var en fin lille campingplads. Der var en del fastlæggere, og det var godt nok anderledes end det man er vant til at se! Nogle lignede nærmest små kolonihaver med træhuse, haver fyldt med havenisser, små huse med stråtag osv. Men en super hyggelig campingplads, som lå lige ned til en rigtig fin badesø. Der var generelt meget rent på pladsen, og handicapforholdene var fine. Der var handicaptoilet og handicapbad, hvor vi alle 3, med lidt god vilje, kunne være inde på samme tid. Når man tænker på at det er så lille en campingplads, så synes jeg at det er flot, at forholdene er så fine!

Fredag gik turen til Obelink. Obelink må absolut være alle campisters paradis! Jeg har da virkelig aldrig set noget så vildt før! De har ganske simpelt alt du skal bruge til camping. Jeg var egentlig bare med for at opleve stedet, da jeg ikke rigtig manglede noget. Det blev kun til små dimser som barduner, låg til dåsesodavand osv. Da vi kom tilbage på campingpladsen, havde Janice og Jens allerede pakket deres nyindkøbte campingkøkken ud, og lad os bare sige at jeg var solgt!! Havde godt nok kigget på det inde i Obelink, men vurderede, at jeg ikke havde behovet for det- meeeeeen jeg fortrød 😝 Jeg må da ha’! .

IMG_5881 IMG_5882 IMG_5853

Efter en lille lur, havde vi fået lov til at komme ind på Klompenmakerij (træskomageri). Det var virkelig spændende at se, hvordan sådanne træsko bliver lavet, og vi måtte da også lige have lidt træsko med hjem. Vi valgte dog nøgleringe og magneter- Jens købte træsko til sig selv. Jeg vil sige at han så mere underholdende end smart ud med dem 😝 Om aftenen sad vi igen i min nye tilbygning og drak asti og Mokai, imens jeg drømte om campingkøkkenet. Jeg var allerede igang med at indrette teltet, inde i mit hoved .

IMG_3800 IMG_3801 IMG_3816 IMG_3818 IMG_3829 IMG_3847 IMG_3853 IMG_3859

Lørdag var så DAGEN!! Vi skulle til ANWB Lentedagen, som er en kæmpe udendørs teltudstilling. Det var simpelthen som at komme i himlen 😜 I Danmark er det mest Outwell som fylder markedet, men jeg fik da øjnene op for, at der er meget andet! Vejret var fantastisk, livemusik, “legeland”, diverse vandsport, og der var virkelig tænkt over tingene! Jeg har jo mit Harrier L Smart air telt, som jeg er super glad for. Men jeg må jo nok indrømme, at det er et stort telt at stille op for en enkelt overnatning. Derfor havde jeg købt et Outwell fusion300 telt. Det har en dejlig størrelse, og er fantastisk nemt at slå op- lige noget for mig! Men når det så er sagt, så kræver det lidt teknisk snilde og viden, for at slå det sammen igen. Mine arme kan ikke gøre det, og da jeg har en del hjælpere, er det svært at regne med, at de alle kan slå det sammen. Besluttede mig derfor for, at jeg skulle kigge efter et mere praktisk telt, og voila- der var det jo! Samme størrelse som Fusion-teltet, men med luft, og el-stolen kan lige præcis stå der inde! Jeg summede lidt over det, og da vi stødte på Jens og Janice, skulle de da også lige se det. De kunne skam også sagtens se fidusen i det, såååååå jeg skulle da have nyt telt! Weeeeee!!

IMG_3879 IMG_3880 IMG_3884 IMG_3888 IMG_3899 IMG_3906 IMG_3907 IMG_3910 IMG_3912 IMG_3913 IMG_3916 IMG_3918

De havde også forsøgt at tænke på handicapvenligheden. Der var spredt træflis ud som  underlag, hvilket jo uden tvivl er bedre end sand! Og det var ikke det store problem for mig, som kommer i elektrisk kørestol, men folk i manueller kørestole, og dem med barnevogne, havde problemer med at komme rundt! Der var også opstillet handicaptoilet, hvilket er fantastisk at se, at de faktisk tænker over det. Vil så sige, at det smarte lidt forsvinder, når man vælger at lave lager for toiletpapir, inde på handicaptoilettet. Det var ihvertfald frygtelig alternativt at komme på toilet, og Elias syntes at det var mere end morsomt 😂 Jeg synes at det var et fantastisk spændende arrangement, og jeg deltager gerne igen til næste år.

Efter ANWB Lentedagen kunne jeg ikke modstå fristelsen, og måtte en tur i Obelink efter et Campingkøkken og et nyt liggeunderlag. Ja ja, bare kald mig svag 😝 Det var rigtig billigt, i forhold til i Danmark, og jeg ved at jeg ville fortryde det når jeg kom hjem, hvis jeg ikke købte det.

Da vi ankom til campingpladsen, stod Jens og Janice  nærmest på spring- de skulle da prøveopsætte det nye telt. De er altså mere telt-idioter end mig 😝 Harrier teltet blev pillet ned, og Quechua blev pumpet op- vi skulle da også prøve at sove i det 😄 Jeg vil sige, at Salinas tilbygningen passede bedre til Harrier teltet.

Efter en meget kold nat, stod den på et varmt bad, og ellers i gang med at pakke sammen. Det er ingen sag at campere, når man er sammen med Janice og Jens, for de var simpelthen så søde til at hjælpe os med både det ene og det andet!

Elias har simpelthen klaret turen så flot! Vi boede lige ved fodboldbanen, og der har han brugt meget af sin tid. Med en iphone i hånden, klarede han også de mange timer i Obelink super fint. Jeg er lidt overrasket over, hvor lidt han brokkede sig da vi skulle kigge på de MANGE telte. Han har været utrolig sød at have med!

IMG_5841 IMG_5851 IMG_5852

Alt i alt har det været en fantastisk tur! Jeg vil klart anbefale både campingpladsen, ANWB Lentedagen, og i særdeleshed Obelink! Og bedre “rejsepartnere” end Jens og Janice får man vist ikke. De skal ihvertfald have en stor tak, for al deres hjælp, og hyggeligt samværd .

Til slut skal Louise også lige have en stor tak! Tak for kampen- håber ikke at jeg har skræmt det helt væk fra campere med mig en anden gang. Tak fordi du gav mig muligheden for at tage på denne tur sammen med Elias ❤️